אז מה משותף לכל החברות הגדולות במשק ושעסקים קטנים – בינוניים פשוט מפספסים?
חברות גדולות – תכנון תקציב פרסום שנתי מדויק, אשר מתבסס על מחקר מתחרים ועל מגמות במנועי חיפוש ורשתות חברתיות ופוגע בול בצורך האמיתי ובקהל יעד.
ומה עסקים קטנים – בינוניים עושים?
בגדול – רצים. בלי להסתכל, בלי לתכנן קדימה, בלי להבין כמה תקציב באמת דרוש להם ואיך בכלל אפשר למדוד זאת.
אבל נחשו מה – יש דרך להפוך את הכאוס לסדר. לתכנן את תקציב הפרסום שלכם בצורה שיטתית, אמיתית, מדודה והכי קריטי – מבוססת על נתונים אמיתיים.
שלב 1 – סקירה על הוצאות פרסום של השנה החולפת.
פתחו קובץ אקסל ובו תציינו את כל הוצאות הפרסום של השנה החולפת. מה הרשימה יכולה לכלול? הכל.
מנויים לכלים דיגיטליים (Zapier, מערכת דיוור, ADOBI או תוכנת עריכת וידאו וכו'), דמי ניהול עבור משרד פרסום שטיפל בכם, תשלום לפרילאנסרים ונותני שירות, תשלום עבור המדיה (גוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת שבה פרסמתם), דמי אחסון אתר, רישום דומיין וכו'.
סכמו את סכום ההוצאות הכללי. עכשיו אתם יודעים כמה באמת הוצאתם על הדבר הנפלא הזה שנקרא "שיווק".
עצלנים? זה בסדר. עשינו לכם כבר טבלה בסיסית כזו שתוכלו להוריד ולמלא כאוות נפשכם. הורידו את מסמך הוצאות פרסום.
עכשיו החלק הכיפי לאלו שיודעים למדוד החזר השקעה.
שלב 2 – דברי בציונים גברת, דברי במספרים.
עסקים קטנים – בינוניים הרבה פעמים מסתמכים על תחושות. כלומר, יש טלפונים / אין טלפונים, הם מכרו אתמול אז כנראה שהכל בסדר, "עכשיו קיבלתי טלפון, עכשיו!"
אבל להסתמך על תחושה משאיר אתכם רק עם… תחושה. לא עם נתון אנליטי מובהק שמודד באמת כמה קיבלתם כתוצאה מאותה הוצאה גדולה.
לפני שאתם עולים שוב בפרסום, וודאו שכל הפיקסלים (סינית? אז מדובר על קוד מעקב והמרה שיש להטמיע באתר ושמודד את אפקטיביות הפרסום שלכם) מכל ערוצי הפרסום מחוברים באינפוזיה לאתר ולדפי הנחיתה. כלומר, עם כניסה של שיחת טלפון / טופס צור קשר / מכירה באתר / הירשמות לניוזלטר – קוד הפיקסל שלכם יזהה אותו בהצלחה וכך תוכלו לספור את ההמרות האמיתיות של הקמפיין.
כך נראים הנתונים בקמפיין גוגל של לקוח שלנו לפני שהתחלנו לעבוד יחד ובניהול חברה אחרת.
1.12% המרה, בתקציב של 5.76K.
מלא, אה? לא נראה טוב בעיני הלקוח ובצדק.
אותו לקוח פנה אלינו והתחלנו בעבודה משותפת.
ואלו הנתונים של 4 חודשים לאחר מכן בניהולנו:
חצי תקציב, פי 25 המרות. אמנם התחום תחרותי ועלות קליק יחסית גבוהה בתחומו, אבל החזר ההשקעה מכל מכירה הוא עצום.
סיפקנו לו אחוז גבוה של לידים ביחס לתקציב קטן וכתוצאה סגירות רבות ולקוחות חדשים ששווים הרבה כסף.
מה מדדנו? הכל. שיחות מחייגן מובייל, טפסים בצור קשר, הטמענו מספר טלפון שמשתנה לפי מקור הפרסום, שיחות מתוספי מודעות ועוד.
לסיכום סעיף זה, חשוב למדוד המרות בצורה מקסימלית על מנת למקסם את התקציב לפי מקורות הפרסום, כדי שכל שקל שתוציאו יהיה עם לוגיקה שמבוססת על נתוני עבר!
שלב 3 – שדרוג נכסים דיגיטליים
שפרו כל מה שניתן כדי שהפרסום הממומן שתעשו יהיה מגובה בתשתית שיווק חזקה וממירה. מה אפשר לעשות? הרבה. הנה רשימה מצומצמת לצורך המחשה:
שיפור מהירות אתר האינטרנט שלכם לעד 2 שניות (נסלח לכם גם ב- 3 שניות), וודאו שיש לכם עמוד תודה אחרי שליחת טופס באתר ושכל הטפסים אכן מפנים אליו (כדי שהפיקסל יוכל לעבוד), רכישת דומיין לעסק שהוא FREINDLY USER – קצר וקליט, חידוד מסרים באתר ובקמפיינים, טירגוטים וקהלי יעד חדשים ויצירת קהלים דומים (LOOKALIKE) מתוך הקהל שצברתם השנה, מחקר מתחרים רענן וחדש, מחקר ביטוי מפתח ומונחי חיפוש בגוגל ADS חד כתער, ניקוי רשומות לא רלוונטיות במערכת הדיוור (כאלו שבכלל לא פותחים את המייל שלכם כבר שנה וחצי, למשל), תיכנון אוטומציית מסרים חדשה במערכת הדיוור לקהל חדש, בחינה מחדש עם משרד הפרסום או הגורם המטפל בכם לקביעת מטרות ויעדים וסקירה על השנה שהיתה.
וזה רק על קצה המזלג בעולם הענקי הזה שנקרא שיווק דיגיטלי. אבל צריך להתחיל, לסמן צ'ק על מה שעשיתם בהצלחה ולעבור לדבר הבא.
שלב 4 – לפי מה תקבעו את תקציב הפרסום השנתי שלכם?
ניתן למצוא מידע על נושא זה במאמר תכנון תקציב פרסום. בגדול, אתם רוצים להקדיש לפחות 5% מהמחזור שלכם על הוצאות שיווק ופרסום. אנחנו ממליצים על 10% אבל זו נקודה רגישה אצל לא מעט לקוחות. אנו עובדים בשיטה הדרגתית עם רוב הלקוחות. כלומר, מתחילים בקטן, יוצרים תיאבון ומוכיחים את עצמנו באמצעות עבודה קשה, אז התקציב משתחרר וכולם מרוצים. חשוב להקדיש תקציב פרסום יפה שייתן כלים למשרד הפרסום שלכם. אבל צריך לעשות את זה נכון. לא בכל מחיר. וודאו שאתם מרגישים נוח עם הספק הנוכחי שלכם, שאתם מקבלים דו"חות בזמן ושולטים במצב, גם אם לא מנהלים אותו.
שלב 5 – קביעת מטרות ריאליות, אבל גבוהות ככל האפשר.
כשאנחנו מגיעים לרף מסוים של מחזור חודשי או לקוחות שגייסנו למשרד שלנו, אנחנו אוטומטית מקפיצים את היעד החדש שלנו ותולים אותו בכל פינה.
אנחנו ממליצים לעבוד ככה בשיתוף הפעולה בין הלקוח לבין המשרד פרסום. הלקוח מכר עשרות אלפי שקלים בבלאק פריידי?
יופי, בבלאק פריידי הבא אנחנו רוצים להכפיל את המספר הזה! תגידו את זה ללקוח, שהלקוח ידרוש את זה מכם. זה בסדר גמור.
אם רואים ביעדים סוג של משחק / אתגר משותף, גם אם לא נוגעים ביעד הזה, מתקרבים אליו מאד. הדיגיטל הוא מגרש שעשועים אחד גדול 🙂
שלב 6 – עבדו מסודר. עבדו עם גאנט תקציב פרסום!